ORGANI KOMORE
Organe Komore sačinjavaju članovi – predstavnici članova Komore koje oni biraju korištenjem svog jednakog izbornog prava na način i prema uslovima utvrđenim Statutom Područne privredne komore Banjaluka i Pravilnikom o izborima za organe i tijela Privredne komore Republike Srpske i područnih privrednih komora.
Organi Komore su: Skupština Komore, Upravni odbor, Nadzorni odbor i predsjednik Komore.
SKUPŠTINA KOMORE
Skupština je najviši organ Komore. Skupština Komore ima 51 člana. Odlukom o raspisivanju izbora, koju donosi Skupština Komore utvrđuje se sastav članova Skupštine poštujući principe granske i teritorijalne zastupljenosti utvrđene Statutom, kao i vrijeme i mjesto održavanja izbora i druga pitanja.
Granski princip podrazumjeva zastupljenost pojedinih oblasti/grana privrede prema ukupnom prihodu, te odgovarajuću zastupljenost velikih, malih i srednjih preduzeća.
Princip teritorijalne zastupljenosti podrazumijeva zastupljenost članova Komore sa područja jedne opštine i Grada Banja Luka, prema ekonomskoj snazi, pri čemu se misli na visinu ukupnog prihoda, vodeći pri tome računa o ravnomjernoj i odgovarajućoj zastupljenosti opština.
Nadležnosti Skupštine Komore su regulisane Statutom Komore.
Članovi Skupštine Područne privredne komore Banja Luka
UPRAVNI ODBOR KOMORE
Upravni odbor Komore neposredno upravlja Komorom u skladu sa Zakonom i Statutom. Upravni odbor ima 13 članova koje bira Skupština Komore iz reda istaknutih privrednika.
Upravni odbor upravlja poslovima Komore u skladu sa Zakonom, Statutom i drugim opštim aktima Komore i izvršava akta Skupštine Komore.
Članovi Upravnog odbora Područne privredne komore Banja Luka
Predsjednik, potpredsjednik i sekretar Područne privredne komore Banja Luka, po polažaju su članovi Upravnog odbora.
NADZORNI ODBOR
Nadzorni odbor Komore ima 3 člana, koje bira Skupština Komore.
Nadzorni odbor vrši kontrolu nad ukupnim poslovanjem Komore i druge poslove koje mu stavi u zadatak Skupština Komore.
Članovi Nadzornog odbora Područne privredne komore Banja Luka
PREDSJEDNIK KOMORE
Predsjednik Komore predstavlja Komoru, odgovoran je za zakonitost rada Komore, rukovodi njenim radom i usklađuje aktivnosti organa, tijela i drugih oblika organizovanja i rada u Komori.
Predsjednika Komore bira i razrješava Skupština Komore na način utvrđen Statutom i Pravilnikom o izborima. Skupština Komore, prilikom donošenja odluke o izboru može odlučiti da predsjednik i/ili potpredsjednik Komore ovu funkciju obavljaju bez zasnivanja radnog odnosa (na volonterskom osnovu).
Pored organa Komore utvrđenih Zakonom i Statutom Komore, Upravu Komore čine i potpredsjednik i sekretar Komore.
POTPREDSJEDNIK KOMORE
Potpredsjednik Komore prati kretanja u području razvojne i ekonomske politike i predlaže smjernice za donošenje prijedloga, zaključaka i drugih akata organa i tijela Komore, te vrši druge poslove koje mu povjeri predsjednik Komore.
Potpredsjednika Komore bira i razrješava Skupština na način utvrđen za izbor predsjednika Komore.
GENERALNI SEKRETAR KOMORE
Generalni sekretar Komore rukovodi radom Stručne službe Komore, u skladu sa zakonom i opštim aktima Komore.
Generalnog sekretara Komore imenuje i razrješava Upravni odbor, na prijedlog predsjednika Komore.
SEKTORI KOMORE
Kabinet predsjednika
Poslovi Kabineta odnose se na: organizovanje i praćenje aktivnosti predsjednika, potpredsjednika i generalnog sekretara Komore, informisanje javnosti o aktivnostima Komore, informisanje zaposlenih o dinamici izvršavanja programskih aktivnosti, donesenim odlukama i slične poslove.
Sektor ekonomije
Sektor ekonomije radi kroz granske savjete i odbore. Poslovi Sektora ekonomije odnose se na:
- Iniciranje donošenja novih i izmjena i dopuna postojećih privredno-sistemskih propisa u skladu sa potrebama privrede i zahtjevima članica, u saradnji sa PK RS i iniciranje donošenja novih i izmjene postojećih akata lokalne zajednice od značaja za poslovanje privrede područja Komore;
- Analizu efekata novih rješenja iz oblasti privrednog prava radi predlaganja njihovog poboljšanja u fazi pripreme, u saradnji sa PK RS;
- Praćenje efekata privređivanja, na nivou privrede i na nivou preduzeća, iniciranje donošenja mjera ekonomske politike, posebno fiskalne i razvojne, te praćenje efekata nefiskalnih opterećenja;
- Izradu informacija i analiza o rezultatima poslovanja privrede, pojedinih sektora, grana i posebno preduzeća nosioca razvoja u sektorima;
- Saradnja sa gradovima Banja Luka i Prijedor i opštinama;
- Informisanje o uslovima poslovanja u inostranstvu, istraživanje tržišta i njihovih potencijala (baze podataka po zemljama) i upoznavanje članica sa propisima međunarodnih trgovinskih sporazuma.
- Pripremu i organizaciju sjednica granskih savjeta i odbora na kojima se raspravlja o aktuelnoj problematici grana privrede, zauzimaju stavovi i pokreću inicijative za unapređenje stanja;
- Koordinaciju aktivnosti na razmatranju privredno sistemskih zakona (organizovanje rasprava, okruglih stolova i sl.);
- Povezivanje članica sa domaćim i inostranim partnerima kroz organizaciju kolektivnih nastupa ili posjeta sajmovima, organizaciju poslovnih posjeta pojedinim zemljama, odnosno prijem privrednih delegacija;
- Aktivnosti projekta Naše je bolje;
Sektor za unapređenje poslovanja
Poslovi Sektora za unapređenje poslovanja odnose se na:
- Poslovno savjetovanje i informisanje;
- Izrada promotivnih materijala Komore;
- Internacionalizaciju – prekogranično i regionalno povezivanje i saradnja sa partnerskim komorama;
- Promociju naučno-tehnoloških parkova, inovacionih centara i poslovnih zona u cilju privlačenja investitora;
- Razvoj ženskog preduzetništva i pripremu i organizovanje sjednica Savjeta;
- Unapređenje efikasnosti rada članova Komore primjenom sistema upravljanja kvalitetom - konsultantske;
- Održavanje i unapređenje sistema upravljanja kvalitetom Komore;
- Organizovanje programa poslovnog obrazovanja i usavršavanja;
- Projektne aktivnosti: praćenje raspoloživih sredstava/tendera, priprema aplikacija i uspostavljanje partnerstava sa komorama i institucijama, informisanje i savjetovanje članica, apliciranje na raspoloživa sredstva za jačanje institucionalnih kapaciteta Komore;
- Provođenje projekata sufinansiranih sredstvima međunarodnih donatora;
- Poslove Privrednog registra
Kancelarija u Prijedoru
PKRS - Područna privredna komora Banja Luka
KANCELARIJA PRIJEDOR
Aleja Kozarskog odreda bb (Poslovna zona "Celpak")
79101 Prijedor
Upravni odbor Komore je 2009. godine donio Odluku o osnivanju kancelarije u Prijedoru, imajući u vidu da Komora svojom aktivnošću servisira više od 5000 privrednih subjekata - članova Komore i da će osnivanjem kancelarije približiti svoje usluge privrednim subjekatima.
Poslovi Kancelarije u Prijedoru odnose se na obavljanje poslova iz djelokruga rada i nadležnosti Komore: zastupanje interesa privrede u saradnji sa lokalnim organima vlasti, učešće u aktivnostima na promociji, edukaciji, informisanju, poslovnom savjetovanju i pružanju drugih poslovnih usluga, pružanje usluga po osnovu javnih ovlašćenja članicama Komore sa područja grada Prijedora i opština Novi Grad, Kozarska Dubica, Kostajnica, Oštra Luka i Krupa na Uni.