Конференција о односима с јавношћу, комуникацијама и бизнису PROACTIVE 2025 обиљежила је свој јубилеј – 20 година од првог регионалног тродневног окупљања људи из теорије и праксе ПР-а.
Тродневна конференција о односима с јавношћу, комуникацијама и бизнису PROACTIVE одржана је у хотелу Рајска долина на Јахорини од 29. до 31. маја. Конференција је отворена обраћањем Наташе Павловић Бујас, предсједнице Међународне асоцијације за односе с јавношћу (ИПРА) која обиљежава 70 година ове најстарије међународне асоцијације ПР професионалаца. Међународно удружење за односе с јавношћу (ИПРА) додијелило је још прошле године PROACTIVE конференцији статус Endorsed by IPRA Conferenceкоја се додјељује догађајима од посебног значаја за ПР професију широм свијета.
PROACTIVE је отворио комуникацијски стручњак Воја Жанетић предавањем „Орвеле, ти ли си?“, а говорио је о ери пост-истине у којој спектакл све чешће замјењује суштину док се друштво суочава са губитком фокуса, знања и основне комуникације. Услиједио је динамични PROACTIVE World Café панел с пет важних и увијек актуелних тема.
До краја Конференције низали су се изузетни говорници и предавачи који су говорили о темама попут: “ПР терапија за кризу повјерења”, „Четири једноставне операције које ће вам промијенити живот (а које сте већ научили)”, др Драгане Вујовић-Ђермановић, која је говорила о личном и професионалном развоју, повезаности унутрашњег свијета и вањских резултата, те важности емоционалне интелигенције у савременом пословном окружењу. Посебан акценат ставила је на емоционалну интелигенцију, вјештину будућности.
Динамични академско-практичарски дуо, проф. др Дејан Верчич и проф. др Ана Ткалац Верчич, кроз иновативан фромат double Act ”Верчич vs. Верчич“ говорили су о десет изузетно интересантних тема у врло специфичном формату. Теме попут „Морају ли запослени уопште бити срећни или само продуктивни“; „Шта је улога портпарола – гласноговорника у савременим организацијама“;“ Да ли су новинари најбољи за ПР или је то само још једна предрадсуда“ и друге.
Др Пеђа Ашанин Голе поставио је питање да ли су односи с јавношћу само средство површне комуникације или имају дубљу, трансформативну друштвену улогу? А Катарина Бингула говорила је о изазовима и могућностима за креативце из регије на глобалном тржишту.
Савршену завршницу другог дана кроз интерактивни формат вруће столица, водила је Јована Вулић темом „Криза: паника или прилика?“. Два реална случаја из свијета индустрије љепоте и медија омогућила су ужарену дискусију кроз коју су учесници тестирали властиту отпорност, стратешко размишљање и спремност да у кризи препознају и прилику за обнову повјерења.
Мастер class ”Како да хуманизујемо АI прије него што АI дехуманизује наше послове?” Владимир Вулић отвори је шокантним примјерима из праксе, хорор причама које јасно илуструју гдје нас може одвести рутина без преиспитивања и систем без хуманости.
Подручна привредна комора Бања Лука један је од поносних партнера Конференције, а поред Коморе партнери конференције су Coca-Cola ХБЦ Б-Х Сарајево, ОСЦЕ и Министарство трговине и туризма Републике Српске.