Delegacija Republike Srpske, koju predvodi potpredsjednik Vlade i ministar zdravlja i socijalne zaštite u Vladi Republike Srpske Alen Šeranić, boravi u višednevnoj posjeti u Narodnoj Republici Kini, na Kineskom međunarodnom sajmu za uvoz i izvoz u Šangaju.
Republika Srpska bila je počasni član Foruma za razvoj i saradnju Kine i Evrope održan u okviru sajma, što se pokazalo kao odlična prilika za predstavljanje potencijala za investiranje u Srpsku koja je otvorena za jačanje ekonomske saradnje između dvije zemlje.
Ministar Šeranić pozvao je partnere iz Kine na razgovore i saradnju sa kompanijama iz Srpske, te izrazio nadu da će saradnja sa Kinom da se proširi i na lokalne zajednice ali i druge privredne subjekte u Republici Srpskoj. Održaće se i sastanci sa predstavnicima kineskih kompanija iz oblasti medicine i biomedicine, te menadžmenta otpadnih voda, a planirane su i posjete finansijskim i trgovinskim centrima gdje će takođe biti predstavljeno poslovanje i mogućnost investiranja u Republiku Srpsku.
U delegaciji Srpske je i ministar trgovine i turizma u Vladi RS, Denis Šulić koji je poseban akcenat stavio na povoljan geografski položaj, zakonodavni okvir koji reguliše status stranih investitora, te povoljnu poresku politiku i cijenu električne energije kao faktore koji Srpsku svrstavaju na mapu poželjnih destinacija za investicije.
Predsjednici Privredne komore Republike Srpske i Područne privredne komore Banjaluka, Pero Ćorić i Goran Račić dio su privredne delegacije koja takođe boravi u Kini, a tu su još i ambasador BiH u Kini Siniša Berjan, ministar porodice, omladine i sporta Selma Čabrić, kao i predstavnici Ministarstva saobraćaja i veza, Ministarstva finansija, te lokalnih zajednica i javnih preduzeća.
Delegacija Srpske će posjetiti gradove Sudžou i Hangdžou, gdje će imati priliku da razgovara sa predstavicima najvećih kompanija iz ovih regija.
Na sajmu, koji će trajati do 10. novembra, učestvuje više od 500 kineskih zvaničnika i privrednika i biće predstavljene nove tehnologije, proizvodi i usluge, kao i mogućnosti plasiranja na nova tržišta.