Konferencija o odnosima s javnošću, komunikacijama i biznisu PROACTIVE 2025 obilježila je svoj jubilej – 20 godina od prvog regionalnog trodnevnog okupljanja ljudi iz teorije i prakse PR-a.
Trodnevna konferencija o odnosima s javnošću, komunikacijama i biznisu PROACTIVE održana je u hotelu Rajska dolina na Jahorini od 29. do 31. maja. Konferencija je otvorena obraćanjem Nataše Pavlović Bujas, predsjednice Međunarodne asocijacije za odnose s javnošću (IPRA) koja obilježava 70 godina ove najstarije međunarodne asocijacije PR profesionalaca. Međunarodno udruženje za odnose s javnošću (IPRA) dodijelilo je još prošle godine PROACTIVE konferenciji status Endorsed by IPRA Conference koja se dodjeljuje događajima od posebnog značaja za PR profesiju širom svijeta.
PROACTIVE je otvorio komunikacijski stručnjak Voja Žanetić predavanjem „Orvele, ti li si?“, a govorio je o eri post-istine u kojoj spektakl sve češće zamjenjuje suštinu dok se društvo suočava sa gubitkom fokusa, znanja i osnovne komunikacije. Uslijedio je dinamični PROACTIVE World Café panel s pet važnih i uvijek aktuelnih tema.
Do kraja Konferencije nizali su se izuzetni govornici i predavači koji su govorili o temama poput:
“PR terapija za krizu povjerenja”, „Četiri jednostavne operacije koje će vam promijeniti život (a koje ste već naučili)”, dr Dragane Vujović-Đermanović, koja je govorila o ličnom i profesionalnom razvoju, povezanosti unutrašnjeg svijeta i vanjskih rezultata, te važnosti emocionalne inteligencije u savremenom poslovnom okruženju. Poseban akcenat stavila je na emocionalnu inteligenciju, vještinu budućnosti.
Dinamični akademsko-praktičarski duo, prof. dr Dejan Verčič i prof. dr Ana Tkalac Verčič, kroz inovativan fromat double Act ”Verčič vs. Verčič“ govorili su o deset izuzetno interesantnih tema u vrlo specifičnom formatu. Teme poput „Moraju li zaposleni uopšte biti srećni ili samo produktivni“; „Šta je uloga portparola – glasnogovornika u savremenim organizacijama“;“ Da li su novinari najbolji za PR ili je to samo još jedna predradsuda“ i druge.
Dr Pedja Ašanin Gole postavio je pitanje da li su odnosi s javnošću samo sredstvo površne komunikacije ili imaju dublju, transformativnu društvenu ulogu? A Katarina Bingula govorila je o izazovima i mogućnostima za kreativce iz regije na globalnom tržištu.
Savršenu završnicu drugog dana kroz interaktivni format vruće stolica, vodila je Jovana Vulić temom „Kriza: panika ili prilika?“. Dva realna slučaja iz svijeta industrije ljepote i medija omogućila su užarenu diskusiju kroz koju su učesnici testirali vlastitu otpornost, strateško razmišljanje i spremnost da u krizi prepoznaju i priliku za obnovu povjerenja.
Master class ”Kako da humanizujemo AI prije nego što AI dehumanizuje naše poslove?” Vladimir Vulić otvori je šokantnim primjerima iz prakse, horor pričama koje jasno ilustruju gdje nas može odvesti rutina bez preispitivanja i sistem bez humanosti.
Područna privredna komora Banja Luka jedan je od ponosnih partnera Konferencije, a pored Komore partneri konferencije su Coca-Cola HBC B-H Sarajevo, OSCE i Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske.